Torm Enkel Kapsejlads - 19.09.2009 i Strandby

Feva og Tera Joller i Strandby

Til sejladsen d. 19.9.2009, da havde vi 13 optimister, 11 Tera og 6 Feva på vandet. Tera og Feva sejlede på egen større bane – ca. 25 minutter for en sejlads, medens optimisterne sejlede på en mindre bane – ca. 10-15 minutter for en sejlads.

Det er vores vurdering at dette setup fungerede rigtigt fint. Vinden var sydlig, og mellem 6 og 9 m/s, så for de mere erfarne sejlere var det rigtigt fint (selvom vi dog observerede et par kæntringer fra dommerbåden). For nogle af de mere nye sejlere, så var vinden til tider lidt for kraftig, så de sejlede ikke alle hele serien på 6 sejladser.

I Strandby havde vi god hjælp af både forældre, materiel og følgebåde fra vores to naboklubber. Alle sejladserne blev iøvrigt sejlet efter ISAF’s simple regler for kapsejlads. I forbindelse med vores TORM enkel kapsejlads, da havde vi lånt sejunionens aktivitetstrailer, som vi havde god gavn af – til glæde for nogle af de 36 sejlere fra henholdvis Strandby, Frederikshavn og Aalbæk.

Tak til alle sejlerne der deltog, og de mange forældre og hjælpere der gav en uundværlig hånd med.

Med sejlerhilsener
Frederik Carstens og Morten Lybech Thøgersen